Geen producten in je winkelmand.
Tailor made | Native | Local | Travel Experience
Wanneer je op reis gaat zijn er veel dingen waar je aan moet denken, zeker in deze onzekere tijden van corona. Wij begrijpen heel goed dat er veel vragen kunnen zijn wanneer je (voor de eerste keer) een individuele reis maakt. Hieronder hebben wij de belangrijkste zaken waar je rekening mee moet houden op begrijpelijke wijze voor je op een rijtje gezet. Ook lees je meer over de werkwijze van Mango Travel. Een en ander als aanvulling op en verheldering van onze reisvoorwaarden.
1.1 Garantiefonds GGTO (Financieel)
1.2 Stichting Calamiteitenfonds Reizen
2.3 Duurzaam en verantwoord reizen
3.1 Reisvoorstel maatwerk reis
3.6 Waarom een annuleringsverzekering
3.7 Niet restitueerbare kosten
3.8 Reis-vaccinatie en -medicatie
3.9 Verplichte Covid19-vaccinatie
3.10 Gezondheid en eten op reis
3.19 Vouchers, tickets en boekingen
3.20 Contactgegevens lokale agent
3.25 Vertrektijd heen- en terugreis
3.27 Beperkte mobiliteit of handicap
3.28 Reisvoorwaarden Mango Travel
4.1 Wijzigende overheidsmaatregelen
4.3 Vaccinatie-eisen van de overheid
4.4 Aanvullende eisen reisdienstverleners
4.5 Code oranje / (corona) reisadviezen
4.6 Wel/niet kosteloos annuleren?
4.7 Reis- en annuleringsverzekering
4.8 Verplichte Covid19-vaccinatie
4.11 Digitale Corona certificaat
Mango Travel is aangesloten bij de stichting Garantiefonds voor Gespecialiseerde kleinschalige Tour Operators (GGTO). De Stichting GGTO garandeert dat je het reeds betaalde deel van je reissom terug krijgt indien de touroperator haar financiële verplichtingen vanwege onvermogen niet nakomt. Dit kan zijn vóór je vertrek maar ook tijdens je verblijf op locatie. Bovendien garandeert de Stichting GGTO tijdens je verblijf je terugreis indien de touroperator, als gevolg van financieel onvermogen, hier niet meer voor kan zorgen. Door de touroperator wordt voor deze garantiestelling een vast bedrag van € 15,- per boeking in rekening gebracht aan de consument. Hiermee wordt het garantiefonds opgebouwd en onderhouden. Voor info zie: Stichting-GGTO
Mango Travel is aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds Reizen heeft ten doel reizigers financieel tegemoet te komen van wie de reeds aangevangen reis niet verder kan worden uitgevoerd ten gevolge van een calamiteit conform de garantieregeling van de Stichting Calamiteitenfonds Reizen. Er wordt € 2,50 per boeking in rekening gebracht bij de klant. Wanneer een calamiteit dreigt dan bepaalt het Calamiteitenfonds of een dekkingsbeperking voor een vakantiebestemming geldt. Wie nog niet op reis is, kan in zo’n geval kosteloos annuleren vanaf 30 dagen voor vertrek. Dit recht heeft de reiziger ook zolang er sprake is van een “uitkeringsvatbare situatie” na een calamiteit. Zie: Calamiteitenfonds
Meer dan 300 reisspecialisten hebben hun krachten gebundeld binnen de Vereniging van Kleinschalige Reisorganisaties (VvKR). Mango Travel is lid van de VvKR. Als ervaringsdeskundigen staan wij voor een persoonlijke benadering en zijn gericht op kleinschalig toerisme. Je reist in kleine groepen of op individuele basis en overnacht in vaak authentieke accommodaties op unieke locaties. Wij onderscheiden ons door onze betrokkenheid en expertise. Alle bij de VvKR aangesloten reisorganisaties bieden een vorm van reisgarantie op hun pakketreizen. Zie: VvKR
Reizen naar verre landen buiten de ‘Westerse wereld’ betekent dat je met andere cultuur en andere gebruiken te maken krijgt. Door omstandigheden kan het soms zo zijn dat dingen iets anders lopen dan gepland. Dit hoort bij het ‘avontuurlijke’ karakter van onze reizen. Als reiziger heb je dus een flexibele instelling nodig. Van ons kun je verwachten dat wij er alles aan zullen doen om jouw reis zo soepel mogelijk te laten verlopen. Daarnaast reis je individueel (samen met je eigen reisgezelschap) en niet in een georganiseerde groep. Dat heeft vele voordelen maar vraagt ook iets meer van jezelf. Dat maakt de reizen van Mango Travel extra interessant. Van ons kun je verwachten dat wij er alles aan zullen doen om jouw reis soepel te laten verlopen.
Individueel reizen in niet westerse landen vraagt een bepaalde flexibiliteit en soms wat geduld. Je komt in weersomstandig- heden die je misschien niet gewend bent en bepaalde dingen zijn anders dan thuis. Hotels, toiletvoorzieningen, eten, vervoermiddelen en infrastructuur verschillen in vele landen ten opzichte van wat je in Nederland en België gewend bent. Een driester hotel in Nepal kun je niet vergelijken met een driester hotel thuis. Een bus in Vietnam biedt minder beenruimte dan een Europese touringcar. Sta er niet van te kijken wanneer een trein in India meer dan een uur vertraging heeft. Houd er rekening mee dat vanwege het avontuurlijke karakter van onze reizen en onvoorziene omstandigheden (een weg kan onbegaanbaar raken, een vervoermiddel kan kapot gaan of een binnenlandse vlucht heeft vertraging) het voor kan komen dat Mango Travel, ondanks zorgvuldige planning vooraf, toch genoodzaakt kan zijn een dagindeling of programmaonderdeel aan te passen. Een programmawijziging gebeurt zoveel mogelijk in overleg met de reizigers maar de uiteindelijke beslissing ligt bij de reisbegeleiding en/of Mango Travel. Als je van tevoren rekening houdt met dit soort zaken, dan zal eventueel oponthoud of ongemak niet vervelend zijn en soms juist een belevenis vormen waar je tijdens een verjaardagsfeestje een mooi verhaal aan overhoud.
Mango Travel is de specialist in échte maatwerkreizen. Je geeft van te voren aan wat je wensen en reisbudget is en wij stellen in overleg met jou de reis samen die het beste bij jouw past. Het samenstellen van een reisvoorstel voor een ‘Individuele rondreis op maat’ nemen wij heel serieus en levert jou uiteindelijk een prachtig uitgewerkt reisprogramma op. Het opstellen van een reisprogramma ‘Op maat’ kost veel tijd, energie en is gratis wanneer je boekt. Ter inspiratie geven wij op onze website www.mangotravel.nl voorbeeld reizen en routes aan die vrijwel onbeperkt aan te passen zijn.
Bij Mango Travel ligt het accent van het reizen op cultuur, natuur en contact met de lokale bevolking. We vinden het heel belangrijk om jou mooie en bijzondere reiservaringen te bieden. Je zult verrast zijn hoe open en gastvrij de plaatselijke bevolking is en het gemak waarmee je in contact komt, mede omdat je niet in een grote groep reist. Wij vinden het belangrijk dat dit contact met wederzijds respect gebeurt, maar ook met respect voor natuur en lokale cultuur. Doormiddel van onze reizen proberen wij de lokale economie te ondersteunen. Dit doen wij onder andere door uitsluitend met lokale mensen te werken. Daar waar mogelijk maken we gebruik van (Community-) Homestays, gidsen, vervoer en bezoeken lokale initiatieven waardoor de werkgelegenheid ter plaatse wordt bevorderd. In veel gevallen komt dit juist de vrouwen in de lokale gemeenschap ten goede. Met gepaste trots kunnen wij stellen dat dit echt een verschil kan maken. Wij doen echter niet mee aan schijnbijdragen als CO2 compensaties en zijn kritisch op bezoeken aan zgn. weeshuizen waar kinderen ten onrechte worden gedropt en uitgebuit. Van de andere kant zijn wij niet per definitie tegen een safari op een olifant omdat wij gezien hebben dat de olifanten in gebieden waar dit nu niet meer gedaan wordt, de olifanten vervolgens aan de ketting worden gelegd en geen beweging meer krijgen. Wij bieden dit alleen aan waar wij weten dat er geen jonge olifanten worden opgeleid en er zorgvuldig wordt gewerkt met respect voor de dieren en aan de afbouw van dit gebruik.
Mango Travel kent alle landen waar reizen naar toe worden aangeboden zeer goed en bezoekt deze regelmatig. Daardoor beschikken wij over gedetailleerde informatie over tal van zaken. Heb je specifieke vragen aarzel niet om contact met ons op te nemen.
Wanneer je op reis gaat zijn er veel dingen waar je aan moet denken, zeker in deze onzekere tijden van corona. Wij begrijpen heel goed dat er veel vragen kunnen zijn wanneer je (voor de eerste keer) een individuele reis maakt. Hieronder hebben wij de belangrijkste zaken waar je rekening mee moet houden op begrijpelijke wijze voor je op een rijtje gezet. Ook lees je meer over de werkwijze van Mango Travel. Een en ander als aanvulling op en verheldering van onze reisvoorwaarden. De wereldwijde corona pandemie houd eenieder al geruime tijd bezig. Naast de risico’s rondom het virus zelf hebben overheden verschillende maatregelen in het leven geroepen die het reizen naar verre bestemmingen in deze tijden er niet altijd gemakkelijker op maken. Daarom besteden wij hieronder aandacht aan het reizen tijdens corona.
Het samenstellen van een reisvoorstel voor een ‘Individuele rondreis op maat’ nemen wij heel serieus en levert jou uiteindelijk een prachtig uitgewerkt reisprogramma op. Het opstellen van een reisprogramma ‘Op maat’ kost veel tijd, energie en is in principe gratis. Voor het ontwerpen van een ‘Reisvoorstel op maat’ vragen wij wel vooraf € 75,= (Niet restitueerbaar), maar dan heb je wel een uitgewerkt op maat gemaakt reisprogramma met reisonderdelen die garant staan voor een unieke reisbeleving. Het ‘Op Maat’ reisprogramma is gratis wanneer je definitief besluit de reis te boeken. De betaalde som wordt als aanbetaling verrekend met de reissom. Tot dan zijn er zijn er verder geen verplichtingen en zit je nog nergens aan vast.
Twijfel je over het aanvragen van een reis ‘Op Maat’? Aarzel niet om even te bellen / te mailen. Wellicht is het mogelijk voorbeeld reis eenvoudig naar jou wensen aan te passen zonder dat dit maatwerk is. In dat geval worden er geen ontwerp kosten of vooruitbetaling in rekening gebracht. Alleen als je een reis ‘Op maat’ voorstel hebt ontvangen en helemaal afziet van het boeken van de reis ben je de reeds betaalde € 75,= verschuldigd. Wij moeten dit helaas doen om te voorkomen dat wij te veel tijd kwijt zijn aan minder serieuze aanvragen.
Wij houden van helderheid en transparantie. Daarom hanteert Mango Travel in de regel een ‘Vaste prijsgarantie’. Eenmaal geboekt word je later niet geconfronteerd met prijsverhogingen. De vaste prijsgarantie wordt vermeld op de offerte/factuur. Voorwaarde is wel dat de volledige reissom in zijn geheel en binnen de gestelde betalingstermijn wordt overgemaakt. Lees ook onze voorwaarden.
Tijdens je reis ben je verplicht in het bezit te zijn van een algemene ziektekostenverzekering. Maar dit mag geen verrassing zijn omdat dit altijd en voor iedere burger geldt. Daarnaast stelt Mango Travel een goede reisverzekering met werelddekking en annuleringsverzekering met voldoende dekking als voorwaarde. Omdat je zorgverzekering niet alle kosten in het buitenland dekt vinden wij dat je ‘medische kosten’ mee moet verzekeren in je reisverzekering. Hetzelfde geldt voor het meeverzekeren van een ‘ongevallen dekking’ en dekking ‘bijzondere sporten’ zoals bijv. bergklimmen, paragliden, duiken, bungeejumpen enz. Zie onder artikelen 4.5 van de reisvoorwaarden waar je verzekering minimaal aan moet voldoen.
Wij informeren je graag over een goede reis- en annuleringsverzekering. Een doorlopende reisverzekering is al snel voordeliger dan een eenmalige verzekering! Je sluit een reis- en annuleringsverzekering snel en eenvoudig online af. Een reis- en annuleringsverzekering hoef je niet verplicht via Mango Travel af te sluiten.
Kun je verzekerd reizen naar gebieden met een oranje reisadvies? Ja, in tegenstelling wat sommige mensen denken, kun je gewoon verzekerd op reis. Let wel, óf je bent verzekerd bent op je reisverzekering ligt aan je polis. Je bent sowieso verzekerd voor gezondheidszorg tegen het Nederlands tarief conform je zorgverzekering. Je kunt bovendien een goede reisverzekering mét dekking voor corona, repatriëring en verlengd verblijf dekking afsluiten. Ook een Corona annuleringsverzekering is mogelijk. Zie voor reisverzekering bijvoorbeeld ANWB, Global Assist van Allianz en andere verzekeringen.
Veel Nederlanders en Belgen zijn de afgelopen paar jaar één en soms zelfs meerdere keren positief getest op Corona. De kans dat je toevallig positief test op de dag voor je reis is klein, maar het is wel mogelijk. Zorg daarom voor een annuleringsverzekering die uitkeert als je positief test. En kies een goede reisverzekering mét dekking voor corona, repatriëring en verlengd verblijf. Op reisadvies.nu kun je zien welke verzekering dekking biedt en controleer of de polis dekt in jouw specifieke geval.
Advies: We raden aan een reisverzekering te kiezen die dekt bij een oranje reisadvies, bij repatriëring en een verlengd verblijf. Ook aan te bevelen is een annuleringsverzekering die uitkeert mocht je onverhoopt positief testen voor je vertrekt. Controleer altijd zelf of een verzekering al dan niet dekking biedt in jouw specifieke situatie en voor jouw reisplannen.
Er zijn vele redenen waarom een (deel-) annulering noodzakelijk is. De annulering kan voor of tijdens de reis plaatsvinden en er is niets vervelender dat je daardoor je geld kwijt bent terwijl je niet (volledig) hebt kunnen genieten van je vakantie. Daar komt bij dat wij direct na boeking soms tickets of andere verplichtingen voor je reis aangaan die niet restitueerbaar zijn. Denk hierbij aan treintickets in bepaalde landen, vliegtickets, toegangstickets voor attracties zoals bijv. de Machu Picchu, permits voor Tibet enz. Deze tickets moeten vaak (zeer) vroeg geboekt worden, staan vaak op naam en kunnen niet ongedaan gemaakt worden of er zijn hoge annuleringskosten verschuldigd. Daarnaast maak je zelf waarschijnlijk kosten zoals voor de intercontinentale vlucht, visa, inentingen enz. Je zult waarschijnlijk verrast zijn door de geringe meerkosten van een annuleringsverzekering, zeker als je een doorlopende reisverzekering hebt en dit afzet tegen de totale reissom.
Indien niet terug te vorderen kosten worden gemaakt door Mango Travel, waaronder bepaalde toegangstickets bv. Machu Picchu, treintickets in bepaalde landen, permits en annuleringskosten (binnenlandse) vlucht enz. in de reissom zijn inbegrepen, is er sprake van ‘niet restitueerbare kosten’. De ontwerpkosten van een reis ‘Op maat’ is eveneens niet restitueerbaar evenals organisatiekosten waaronder bv. kosten ‘money transfers’ naar het buitenland. Des te meer een reden om een reis-/annuleringsverzekering af te sluiten. Bij annulering moeten wij deze helaas als beëindigingsvergoeding in rekening brengen. Uiteraard staan deze kosten van te voren inzichtelijk vermeld op de offerte/factuur.
De kans is groot dat je voor je reisbestemming een vaccinatie, profylaxe of speciale medicatie nodig hebt. Laat je op tijd goed informeren hoe je je kunt beschermen tegen infecties. Wij raden je aan om vroegtijdig (uiterlijk 2 maand voor de reis) contact met je huisarts of GGD op te nemen om je te laten informeren over de aanbevolen inentingen en overige reismedicatie. Je kunt ook kiezen voor Thuis Vaccinatie, ze komen bij je thuis op een moment dat het jou uitkomt, zie voor meer informatie op: www.thuisvaccinatie.nl
In Europa hebben wij de gezondheidszorg en de middelen om ons te beschermen tegen ernstige ziektes. Wij beseffen ons maar al te goed dat dit niet overal in de wereld zo van zelfsprekend is als bij ons. Daarom stellen wij een voor onze Reizigers / klanten een Covid19-vaccinatie verplicht. Belangrijke redenen hiervoor zijn dat we medereizigers, de werknemers van de Reisdienstverlener (chauffeur, gids enz.) en de lokale bevolking willen beschermen. Bij boeking verklaar je dat jij en je medereizigers ten tijde van de reis beschikt over een geldige* Covid19-vaccinatie. Dit wordt of kan op bestemming worden gecontroleerd. Zonder bewijs kan de deelname worden geweigerd.
* Het beleid in het land van bestemming ten aanzien van de geldigheid van de vaccinatie is leidend. Dit beleid kan wijzigen waardoor de reiziger daarop moet inspelen. Is er geen beleid in het land van bestemming dan geldt het Nederlandse beleid”
Bij het samenstellen van onze reizen houden wij rekening met de gezondheid van onze klanten. De hotels, resorts, homestay’s, lodges, en restaurants die wij opnemen in het programma zijn over het algemeen voldoende ingesteld op westerse reizigers. Met de nodige kennis en voorzorg is eten op straat in de meeste landen zeker wel te doen en juist een leuke reiservaring. Maar informeer je vooraf goed en vraag anders onze gids ter plaatse voor advies. Desondanks kan het voorkomen dat je een voedselvergiftiging oploopt. In afgelegen gebieden zijn de medische voorzieningen echter zeer beperkt. We adviseren daarom preventief een antibioticumkuur mee te nemen (breedspectrum antibioticum voor maag- en darminfecties). De antibioticakuur is op recept te verkrijgen via je huisarts of via www.thuisvaccinatie.nl
Maak je een reis die boven de 3000 meter komt, raden wij je aan om preventief Diamox, een middel tegen hoogteziekte, mee te nemen. Diamox is op recept te verkrijgen via je huisarts thuisvaccinatie.nl. Voorafgaande aan je reis kun je bij ons terecht voor informatie over de ‘Does and Don’ts’ waar je op kunt letten om zonder problemen van je vakantie te genieten.
Gebruik je medicijnen die onder de Opiumwet vallen (opiaten) dan heb je een medische verklaring nodig. Je apotheker kan je vertellen of je medicijnen onder de Opiumwet vallen. Je riskeert strenge straffen als je de regels overtreedt. Informeer bij de ambassade van het land waar je naartoe gaat welke regels in dat land gelden. Je bent als reiziger zelf verantwoordelijk voor de in- en uitvoer van je medicijnen en alle hier eventueel uit voortvloeiende gevolgen. Ten tijde van de reis is een geldige* Covid19-vaccinatie noodzakelijk. Draag er zorg voor dat je dit aan kunt tonen.
Ons advies, maak voor vertrek een lijstje met alle belangrijke telefoonnummers en maak kopieën van paspoort, creditcards, reispapieren, polissen, etc. Neem dit alles mee op vakantie. Dit kan op papier, USB-stick of zet het in de Cloud. Bij verlies of diefstal van waardevolle papieren altijd een proces verbaal op laten maken bij de politie.
Controleer voor je op vakantie gaat bij je bank of je creditcard/bankpas niet alleen voor Europa maar ook voor gebruik in het land van je bestemming is opengesteld en wordt geaccepteerd. Bij creditcardbetalingen is vaak je pincode nodig.
TIPS: Neem indien mogelijk altijd twee bankpassen mee én een creditcard. Werkt één van de bankpassen niet (meer) heb je altijd een alternatief om geld op te nemen. De creditcard is handig voor grotere betalingen (bv. in onverwachte omstandigheden. Maar neem in principe geen geld op bij een geldautomaat (ATM) met de creditcard. Dit is veelal duurder dan met een bankpas.
Er gelden beperkende regels voor de invoer van bepaalde dierlijke producten, zoals melk en vlees, om besmettelijke dierziekten buiten de EU te houden. Producten en souvenirs van o.a. beschermde dier- (bijv. koraal) en plantsoorten (bijv. cactussen) en bijzondere kunst- en cultuurvoorwerpen mogen niet illegaal worden ingevoerd. Bij entree of vertrek uit de Europese Unie moeten contante bedragen van boven € 10.000 (of vergelijkbaar in andere munteenheid) worden aangegeven bij de douane. Bedragen die niet zijn aangegeven, kunnen in beslag worden genomen. Bij luchtvervoer mogen een aantal artikelen niet in de (hand)bagage worden vervoerd, bijv. ontvlambare vloeistoffen, giftige of besmettelijke stoffen. Voor handbagage gelden specifieke richtlijnen. Je bent als reiziger zelf verantwoordelijk voor de in- en uitvoer van je bagage en alle hier eventueel uit voortvloeiende gevolgen.
TIP: Download de App ‘Douane reizen’ op je smartphone. Je vindt deze App in de Google play of in de iTunes appstore.
Uiterlijk bij het boeken van je reis krijg je van Mango Travel algemene informatie over grens- en andere formaliteiten. Daarbij gaat Mango Travel uit van de Nederlandse nationaliteit. Bij bezit van een niet-Nederlandse of meervoudige nationaliteit is het raadzaam zelf over de vereiste reisdocumenten contact op te nemen met jouw ambassade of die van het ontvangende en/of transit land. Alle kinderen moeten over een eigen reisdocument beschikken. Voor alleenreizende (gescheiden) ouders met kind(eren) kunnen aanvullende grensformaliteiten gelden. Na boeking ben je zélf verantwoordelijk voor het hebben van de juiste reisdocumenten, benodigde aanvullende informatie en om te checken of deze ook bij vertrek van de reis nog actueel is. Je paspoort moet na vertrek uit het (laatste) reisland nog minimaal een half jaar geldig zijn. Wanneer tijdens de reis naar (een kopie van) je paspoort wordt gevraagd adviseren we je alleen een kopie te verstrekken. Maak op de kopie met zwarte viltstift het BSN-nummer onzichtbaar en schrijf er met zwarte pen het woord `kopie´ op. Hiermee voorkom je misbruik van je persoonsgegevens. Uiteraard: op de luchthavens, bij een grensovergang en bij het aanvragen van je visum ben je verplicht om je paspoort te overhandigen.
Je bent zelf verantwoordelijk voor de juiste papieren en geldige reisdocumenten. Meer informatie over reisdocumenten kun je vinden op rijksoverheid.nl. Dit geldt ook voor het op tijd aanschaffen van een geldig visum voor je reisland(en). Alleen het visum voor Bhutan verzorgt Mango Travel voor je. Het visum voor Bhutan zenden we je uiterlijk 7 dagen voor start van de reis toe per email. De permits (visum) voor Tibet ontvang je via onze lokale agent in Nepal of China. Als je via China naar Tibet reist ben je zelf verantwoordelijk voor het op tijd aanschaffen van een geldig visum voor China. Als je een bestemming bezoekt waarvoor een permit nodig is dan verzorgen wij deze voor je. Wij hebben dit Chinese visum nodig om de permits voor Tibet te regelen. Zorg ervoor dat wij die ruim op tijd en minimaal een maand voor vertrek, van je hebben ontvangen. Je ontvangt je permit ter plaatse, via je lokale reisbegeleider, gids of de receptie van je hotel.
Tegenwoordig is het bij veel landen gebruikelijk dat je een formulier moet invullen en/of voor vertrek moet testen. Die formaliteiten kunnen veranderen. Check daarom vlak voor je vertrekt wat de meest recente formaliteiten zijn. Vanwege corona is dit actueler dan ook. Echter het is niet nieuw. Zo zijn er al sinds jaar en dag in bepaalde landen beperkende maatregelen tot bijvoorbeeld Yellow Fever. Het is aan jou zelf als reiziger je vooraf goed te informeren naar reisformaliteiten en raden deze gepersonaliseerde reisformaliteiten tool aan van KLM of de algemene IATA wereldkaart met entry eisen per land. Voor uitgebreid reisadvies kun je terecht op Rijksoverheid reizen.
ReisApp: Op Rijksoverheid reizen kun je ook de Reisapp van het ministerie van Buitenlandse zaken en Douane downloaden, zeker aan te bevelen.
Je mag de intercontinentale (internationale) vliegtickets zelf boeken. Dit voorkomt fouten én het is veel gunstiger. Het is wel raadzaam om eerst contact met ons op te nemen over de beste route enz. Wij adviseren je graag over de beste en gunstigste vluchten naar je reisbestemming. Het is zonde als je bij het maken van of nadat je reisprogramma gereed is blijkt dat je beter vanaf een andere luchthaven terug had kunnen vliegen.
Wanneer er in een landarrangement een binnenlandse vlucht (of vlucht naar een buurland) is opgenomen boeken wij in de regel deze vliegtickets. In bepaalde gevallen kun je dit ook zelf boeken. Zodra het door jou overgemaakte geld voor de vliegtickets op onze bankrekening staat leggen wij de vluchten voor je vast. Goed om te weten: het boeken van de vliegtickets is een service van Mango Travel aan haar klanten. De vluchten zijn echter geen onderdeel van de bij Mango Travel geboekte reis. De vliegtickets zijn nadat wij ze voor je geboekt hebben volledig non-refundable en kunnen dan niet meer kosteloos worden gewijzigd of geannuleerd. Zie ook het kopje ‘Niet restitueerbare kosten’.
In onze offertes gaan we in principe altijd uit van 1e class en softsleeper (4 persoons cabine) (nacht-)treinen, tenzij anders is overeengekomen. Eerste Class en softsleeper treintickets kunnen niet worden gegarandeerd. De verkoop van treintickets worden in bepaalde landen ver van te voren uitgegeven en zijn soms zeer snel uitverkocht. In andere landen start de verkoop een aantal dagen van te voren. Op het moment dat de kaarten de verkoop in gaan, sluit onze agent aan in de rij bij het station om kaarten te kopen. Reserveren op voorhand is niet mogelijk. Het kan voorkomen dat het onmogelijk blijkt om 1e Class of softsleeper treintickets te bemachtigen. Bijvoorbeeld omdat alle softsleeper tickets door de Chinese Spoorwegen worden vergeven aan overheidsfunctionarissen. Of omdat de vraag groter is dan het aanbod (met name in India, Sri Lanka en Vietnam). Je mag er van uitgaan dat we altijd ons uiterste best doen om softsleeper tickets te bemachtigen. Soms is dit echter onmogelijk. In dat geval boeken we de best mogelijke tickets voor je. Het prijsverschil krijg je uiteraard van ons terug.
Uiterlijk 7 dagen voor vertrek ontvang je alle vouchers en tickets van hetgeen je hebt geboekt voor bus / trein / vliegtuig / excursie / hotels per e-mail. De vouchers zijn meestal in het Engels opgesteld en geven een gedetailleerde beschrijving van de dienst(-en). Controleer deze voor vertrek goed. Neem direct contact met ons op wanneer iets ontbreekt of foutief is vermeld. Print de vouchers en tickets en neem deze mee op reis. Bij eventuele onduidelijkheden tijdens de reis heb je dan een bevestiging van de gemaakte afspraken. De tickets die niet digitaal beschikbaar zijn worden je ter plaatse overhandigd door de lokale reisbegeleider of liggen voor je klaar bij de receptie van je hotel.
Uiterlijk 7 dagen voorafgaand aan de reis krijg je de contactgegevens van onze lokale agent en reisbegeleider ter plaatse en toegezonden per email. Hij of zij is tijdens de reis bereikbaar voor al je vragen en wensen. Hij of zij is tijdens de reis voor jou altijd de eerste contactpersoon. Eventuele vragen, wensen of klachten kunnen het beste door hem of haar worden opgelost. Klachten dienen altijd direct en eerst met de reisbegeleiding/gids en/of onze lokale agent ter plaatse te worden besproken én tegelijk via internet, per e-mail [email protected] of per WhatsApp: +31 (0) 6-17504049 bij Mango Travel te worden gemeld. Hou hierbij rekening met het tijdsverschil en de kantoor tijden in Nederland. Een reactie kan daardoor enige tijd op zich laten wachten.
De geboekte reis wordt in hele dagen aangegeven. Zo kan jouw reis bijvoorbeeld op de eerste dag beginnen met aankomst om 23.00 uur en op de laatste dag eindigen met vertrek om 08.00 uur.
Excursies of andere diensten die Mango Travel in het programma aanbiedt als onderdeel van de geboekte reis vallen onder haar aansprakelijkheid. Boek je op de bestemming, al dan niet via de reisbegeleider, een excursie of andere dienst, dan aanvaardt Mango Travel hiervoor geen aansprakelijkheid.
In het reisaanbod kan soms worden vermeld dat op de bestemming WiFi aanwezig is. Het is goed je te realiseren dat de constante werking en snelheid van draadloos internet in het buitenland kan afwijken van wat je gewend bent. De werking en snelheid van WiFi op de bestemming is dan ook niet gegarandeerd.
TIP: Neem een extra (oude) smartphone mee. Koop ter plaatse een lokale simkaart en zet deze of laat deze in de extra meegebrachte smartphone zetten. Deze kun je in veel gevallen gebruiken als zgn. ‘Hotspot’ waardoor je vrijwel altijd en overal over internet beschikt.
Niet goed beveiligde afzuigpunten kunnen een gevaar vormen voor kinderen. In zwembaden worden soms grote hoeveelheden water met enorme kracht onttrokken aan de baden voor waterattracties. Vertel hen uit de buurt te blijven van deze afzuigpunten en roosters. Zie: www.thebluecap.com
Ga uiterlijk 24 uur vóór het aangegeven tijdstip van vertrek van de heen- en terugreis van/naar Europa (of andere bestemming), zowel voorafgaand als na afloop van je bij Mango Travel geboekte reis, na of dit tijdstip nog klopt. Ook als de vliegtickets namens jou door Mango Travel voor je geboekt zijn. Volg je deze aanwijzingen niet juist op dan komen de hieruit voortvloeiende kosten voor jouw rekening.
Naast de voorwaarden van Mango Travel zijn op het vervoer leveringsvoorwaarden van de Reisdienstverlener van toepassing, bijv. van luchtvaart- of treinmaatschappijen. Deze zijn bij de betreffende maatschappij op te vragen. Mango Travel verwijst je zo nodig naar de vervoerder.
Informeer Mango Travel schriftelijk en vóór boeking over je eventuele beperkingen en wensen. Vraag naar de regels en mogelijkheden per reisland en vervoermiddel. Mango Travel zal je vóór boeking informeren over de mogelijkheden en onder welke voorwaarden voldaan kan worden aan je wensen en eisen. Hetzelfde geldt voor speciale wensen als diëten, verlengde bedden of beenruimte enz. Lees ook onze reisvoorwaarden.
Hierboven hebben wij in eenvoudige bewoordingen en soms met voorbeelden duidelijk gemaakt hoe wij werken en waar je rekening mee kunt houden. Lees vóór boeking altijd onze ‘Reisvoorwaarden’ van Mango Travel aandachtig door. Onverlet bovenstaande blijven onze reisvoorwaarden geldig. Heb je vragen, aarzel niet om contact met ons op te nemen.
Het maken van een reis is tijdens corona er niet eenvoudiger op geworden en vraagt veel van ons als organisator maar ook van jou als reiziger. Hieronder belangrijke informatie t.a.v. corona en de gevolgen om rekening mee te houden en je op voor te bereiden.
Wanneer je op reis gaat moet je je bewust zijn van alle op de bestemming (en doorreislanden) geldende (gezondheids-) eisen waar je als reiziger aan dient te voldoen. Overheden kunnen deze vereisten onaangekondigd wijzigen. De gevolgen van deze wijzigingen vallen binnen de risicosfeer van de Reiziger. Kosteloos annuleren is pas mogelijk indien er aanzienlijke gevolgen zijn voor de uitvoering van de reis. Des te meer reden om een goede annuleringsverzekering af te sluiten, informeer je goed.
De coronasituatie en coronamaatregelen zullen effect hebben op uw reis. Enkele voorbeelden zijn:
De ten tijde van de reis geldende maatregelen kunnen verder gaan dan tijdens de boeking bekend was.
Overheden kunnen eisen stellen aan het gevaccineerd zijn en daar ook privileges aan koppelen. De geldigheid van vaccinaties kan beperkt zijn en ook wijzigen.
Reisdienstverleners (bv. luchtvaartmaatschappij enz.) kunnen alle redelijke maatregelen nemen en medewerking van Reizigers verlangen, onder meer ter voorkoming en bestrijding van calamiteiten, ter beperking van gezondheidsrisico’s, ter voorkoming van schade dan wel ter naleving van overheidsvoorschriften. Bij het niet-naleven van de maatregelen of aanwijzingen kan jou als Reiziger de Reisdienst en de toegang worden ontzegd.
Mango Travel voert reizen uit naar diverse landen met een oranje reisadvies. Uitgangspunt in alle gevallen is dat het bestemmingsland toegankelijk is zonder quarantaineverplichting. Mango Travel heeft op alle bestemmingen lokale vertegenwoordigers die ons goed op de hoogte houden van de COVID-19 situatie en richtlijnen in het land. Uiteraard volgen wij daarnaast de COVID-19 richtlijnen van de Nederlandse overheid.
Code oranje/reisadviezen in het licht van de coronacrisis. De overheid vereist dat wij je informeren over de (financiële) risico’s van reizen bij code oranje. Je boekt wellicht naar een land die door de Nederlandse overheid als code oranje is aangemerkt. Dat betekent niet dat je niet mag reizen, maar dat niet-essentiële reizen worden afgeraden door de overheid. Dat betekent ook dat je wellicht een verhoogd risico loopt ten opzichte van het risico in Nederland. Bestudeer het reisadvies van de Rijksoverheid goed.
Kosteloze annulering is niet zomaar mogelijk als de omstandigheden verslechteren. Per geval moet worden beoordeeld wat de effecten zijn op de uitvoering van de reisdiensten. Maatregelen en eisen die de lokale overheid oplegt vallen binnen de risicosfeer van de reiziger. Houd daar a.u.b. rekening mee voordat je boekt.
Wij adviseren je dringend om een reisverzekering én annuleringsverzekering af te sluiten die zo goed mogelijk de risico’s gemoeid met reizen in tijden van corona dekt. Reis je naar een als ‘code oranje’ aangemerkt gebied, controleer dan of jouw verzekering dit dekt. Let er op dat de annuleringsverzekering dekking bied voor het gehele boekingsbedrag en bij oranje of rood reisadvies ook dekking geeft. Ook aan te bevelen is een annuleringsverzekering te nemen die uitkeert wanneer je onverhoopt positief mocht testen voor je vertrekt. Controleer altijd zelf of een verzekering al dan niet dekking biedt in jouw specifieke situatie en voor jouw reisplannen.
In Europa hebben wij de gezondheidszorg en de middelen om ons te beschermen tegen ernstige ziektes. Wij beseffen ons maar al te goed dat dit niet overal in de wereld zo van zelfsprekend is als bij ons. Daarom stellen wij een voor onze Reizigers / klanten een Covid19-vaccinatie verplicht. Belangrijke redenen hiervoor zijn dat we medereizigers, de werknemers van de Reisdienstverlener (chauffeur, gids enz.) en de lokale bevolking willen beschermen. Bij boeking verklaar je dat jij en je medereizigers ten tijde van de reis beschikt over een geldige* Covid19-vaccinatie. Dit wordt of kan op bestemming worden gecontroleerd. Zonder bewijs kan de deelname worden geweigerd.
* Het beleid in het land van bestemming ten aanzien van de geldigheid van de vaccinatie is leidend. Dit beleid kan wijzigen waardoor de reiziger daarop moet inspelen. Is er geen beleid in het land van bestemming dan geldt het Nederlandse beleid”
Het is belangrijk om goed voorbereid op reis te gaan en op de hoogte te zijn van de laatste ontwikkelingen. Toegangseisen en corona maatregelen van lokale overheden kunnen altijd wijzigen. Mango Travel probeert je van alle juiste informatie te voorzien, echter, uiteindelijk blijf je zelf verantwoordelijk dat je over de juiste reisdocumenten beschikt als je op reis gaat. Bekijk op Nederland Wereldwijd het laatste nieuws en reisadvies per land of download de Reisapp van Buitenlandse Zaken en Douane, zodat u altijd de meest recente informatie bij de hand heeft. Indien u de Belgische nationaliteit heeft kijkt u op de website van de Belgische overheid. Bekijk het reisadvies per land!
Let op! Laat u niet verrassen. Check altijd kort voor vertrek wat de meest recente toegangseisen en corona maatregelen zijn.
Heb je voor de heenreis een test nodig? Via Coronatest2travel ontvang je tegen een sterk gereduceerd tarief een PCR- of Antigentest. Ga naar Coronatest2travel.nl voor het maken van een afspraak. Bij het testen krijgt je gratis het noodzakelijke Covid19-afreisdocument. Coronatest2travel werkt samen met Health Check Center en heeft 85 locaties door het hele land, dus er is altijd een testcenter bij u in de buurt. Voor meer info zie: voordelig testen met coronatest2travel
Met de Corona Check app – Digitaal Corona certificaat kun je aantonen dat je :
Download de Corona Check App op je smartphone vanuit de AppStore. Login met uw DigiD-account en genereer uw Internationale QR code. Indien je geen mobiele telefoon hebt, klikt u hier om een en papieren coronabewijs aan te maken. Veel landen eisen dat je bij aankomst een papieren versie van uw coronabewijs in het Engels kunt tonen.
Wij wensen je een geweldige reis toe!
MANGO TRAVEL
P/a. Suuddal 6, 7921 EJ Zuidwolde
W www.mangotravel.nl
E [email protected]
M +31 (0)6-17504049
T 0528-850455
KvK Nr. 67557716 | BTW nr. 121711808B02 | Rabobank: NL87 RABO 0135 2703 14